Jumaat, 23 Julai 2010

23 Julai 2010

Assalamualaikum semua..huhu..yeye je ade org tgh tgok nie..haha..x kisahla..
Hari nie kat kedai x banyak sangat customer..biasa la weekdays macam nie..kalau tengah2 gaji ke..cuti ke..berderu2 la orang masuk kedai tu..macam pakat2 plak nak datang same2..kalau kedai tu lengang,x nak pulak masuk..ni time bile satu family dah datang, kejap lagi adalah 2 ke 3 family masuk..haila..bukannya x bersyukur..alhamdulillah la..tu maksudnya bonus tu..hihi..aku ni pekerja sementara jer..ada bonus tahunan ker??xdela..cume bila dah ramai2 tu..ramaila yang nak di'entertain'..pastu kalau satu family tu,bukannya seorang2 nak check mata,kalau boleh sume2 skali nak check..lagak cam sume2 nak buat spek..huhu..kadang2 kelakar la customer..nak gelak depan2 kang x boleh..yang marah2 anak dalam kedai pon ada..yang suami cam diktator pon ada..macam2 ragam customer ley jumpe..huuu..memangla pengalaman yang syok skali dapat kerja kat sini..x banyak..sikit2 adalah aku belajar cara2 nak buat spek..menarik tau..nie korang2 yang pakai spek ni ak tau korang mesti x tau punye macamane proses sebenar pembuatan spek2 korang tu..hihi..

Pastu an..hari event yang paling gempak skali spt nak tercabut jantung ak buat kali keduanya..ade customer called and dye complain spek anak dye calar..padahal dye baru je amek..hahaha..amek kau..boss baru je reda ngan penangan lens haritu,dah ada kes baru plak..aduss..camane nak buat ni??ak ngan Kak Ila cam biasa la ngan kelam kabut kitorang..pikirkan ayat terbaik nak bgtau boss..dahla customer tu kate nak datang..kononnya nak minx tukar yang baru laa...alamak..tu maknanya satu kerugian!!!kitorang punyalah takut kot2 boss kata kitorang salah potong lens tu..sampai lens tu boleh scratch...adoii..entahle..x taulah macamane lens anak dye tu bole calar..haila..petala kelapan betol la..

Then,nasib baiklah boss x marah pasal tu..boss kata,kalau dye minx tukar yg baru pon bagi jelah..malas nak bising2..lgpon boss aku ni mmg berpegang kpd prinsip 'customer is always right'..haha...ingin sekali aku katakan di sini bahawa customer tu juga seorang manusia biasa yg mana manusia itu x kan selalunya 'right'..hmm..amacam..ok x??..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan