Rabu, 21 Julai 2010

22 Julai 2010: I'm sorry, boss

Assalamualaikum pembuka kata....

Uwaaaaaaaaaaaaa.....uwaaaaa...huhhu...tak taula nak sedih ke nak takut ke nak nervous ke..x tau!!!ape yang aku tau tadi aku rase cam nak terjun dr bangunan yg paling tinggi di dunia je sbb da salah buat kerja..ceritanya macam nie...adela customer tu nak minta boss aku tukarkan contact lens yg dye tersalah order tu..pastu ble contact lens tu da sampai,aku spatotnye bagi contact lens yg tersalah order td tu kat abg despatch..aku plak da terbagi lens yg customer tu nak kat mamat despatch tu...aku apelagi??kalut la..puas la cari kot kalau2 boss aku tu ade simpan nombor abg2 despatch..tp..xkanla an???uwaaa..aku ngan akak Ila yg keje permanant kat ctu bukanla main cuak..Kak Ila kate seprti sejarah berulang kembali..kalau dulu dye yang kene..sekarang dah terang tang tang aku yg buat salah..sebab pasal lens tu boss cakap kat aku ..bukan kat Kak Ila...dan lepas tu,aku tgok Kak Ila yang terlebih2 takut..dye takut dye kena marah sekali..haihh..aku pon suruh la dye jgn takut..aku akn tanggung salah tu sorang2..nnt kte pandai2 la tukar cerita sikit spaya Kak Ila xkan kene marah sebab salah aku yg cuai ni..
Then,aku call la boss yg waktu tu sdg berada kat umah dye..aku cakap la yg aku tersalah bagi box lens...dye diam...lama plak tu..saje je nak menggugurkan jantung aku yg memang da nak gugur da ni..aku ckp la da x tau nak buat ape sbb tu la aku call dye..dye diam..lagi..pastu dye kate.."kan tadi da cakap.."...kali ni aku plak yg diam..lama...tp bukan diam sbb ape..diam lame sbb tgh gigit jari..lukalah jugak jari manis ni kene gigit..aduss...sakit!!!aku mmg da melompat2 da sebelah telefon tu..Kak Ila plak selamba badak dye je tergelak2kan aku..uwaaa..org dah nak sakit jiwa nie..dye boleh lagi nak gelak2kan aku..huhu.. ;( ...pastu..inagtkan boss teruslah nak datang kedai nak mintak penjelasan ke apeker??..tp tunggu punye tunggu boss x datang2..marah ker??aku pon apelagi..siap2kan perisai diri laa..nak pikir ayat ape ek yang sesuai dgunakan utk mintak maaf???Ya Allah..takut giler babeng dah nie..takut kena marah ngan boss..ok2..rileks2..ak tetibe terpikir plak nak cakap camnie:"Boss,sy minx maap la yer..boss potong la gaji saye bulan nie..50 ke 100 ker..sy x kesah...janji,boss x marah saye.."..hehe..yeker??gaji aku berape pon aku x sure sbnrnye..atau nak ckp:"xpela boss,sebelom boss pecat saye,saye letak jawatan dulu yer..sy x nak kene marah..huhu"..hehe..lagila cam pelik..padahal sebenarnye x besar pon salah aku nih..kate Kak Ila la..walau bgaimanapon,ak rase la ..ak xkan lupe la peristiwai seumur idup ak..haha..pandai buat,pandai tanggung la an??..hihi..tulah masalahnya..ak x suke kena marah..takut..sedih..x tenteram..gelisah..hilang semangat..dan akhirnya akn membawa kpd penyakit yg lebih serius spt asyik termenung..xde selera..asyik nak tgok bawah..x nak tgok muka org yg marah kte tu...buat ape pon serba serbi x selesa je..dn ak akan jadi seperti bukan aku..x sukela..sbb tu lah ak akn seboleh2nye elakkan diri aku ni drpd kena marah..nasib baik la aku x meleleh je dpan boss td..kalau x lagilah haru!!!nnt ade customer tengok, free je dapat malu..huhhu..
Apabila waktu yg paling digeruni tiba, ak tgok boss cam biasa jer..x la plak tanye pasal lens tu..ak yg diselubungi ngan takut nie pergila jugak mengadap dye mintak maaf..at least dye dengar n senyum..even the smile seems to be a lill' bitter...then, dye terus masuk bilik dye..ak plak dah macam djatuhkan hukuman mati jer..ni yang aku x suke ni..dah kena cold treatment la plak..boss aku ni memang x marah depan2...tp diam dye tu ak taula yang dye marah..ape nak buat??benda dah jadi..lpas nie,ambil je la pengajaran...aku yang tgh dok khusyuk bace komik pon terhenti dah disebabkan peristiwa td tu..sampailah waktu nak tutup kedai..ak termenung je la...huhu..sedih la arinie..cam x nak gi kerja je esok..tp nak wat camane..gi kerja pon boss yg dtg jemput..dok sebelah lg..HARU!!!..hukhuk..begitulah hari nie.. :(

Tiada ulasan:

Catat Ulasan